Komentar Hrvatskog katoličkog
društva prosvjetnih djelatnika na metodički obrađene nastavne jedinice 4.
modula Kurikuluma zdravstvenog odgoja
Nakon što smo detaljno proučili
metodički razrađene jedinice 4. modula Kurikuluma zdravstvenoga odgoja, možemo potvrditi
da naš stav ostaje nepromijenjen jer je ovakav odgoj protivan znanstvenim
činjenicama, istini, pedagoškim principima, razumu, logici, tradiciji i općim
moralni načelima. Podloga mu je, u skandinavskim zemljama već raskrinkana,
rodna ideologija, usmjerena na indoktrinaciju i promjenu svjetonazora učenika
pri čemu se promiču interesi nekih skupina, a ne gleda se na dobrobit djece i
mladih.
Ishod ovakvog pristupa i poučavanja
bila bi bolesna, neodgovorna, nesretna mladež, uništavanje obitelji i pojedinca,
a time i zajednice.
Zdravstveni odgoj u ovako
globaliziranom i tehnološki razvijenom svijetu podrazumijeva osvješćivanje štetnog
potrošačkog i hedonističkog stila života koji se mora promijeniti kako sami sebe ne bismo uništili. A ovaj individualistički,
hedonistički pristup u kojem svatko misli samo nas sebe, nikako nije u skladu
sa zahtjevima zdravog razuma. U tom smislu valja istaknuti potrebu pripremanja
djece i mladih na preuzimanje odgovornosti za vlastiti život i zdravlje, za
prirodu i društvenu zajednicu. Treba ih učiti razumnom korištenju novih
tehnologija, poticati na štednju i čuvanje prirodnih resursa, navikavati ih na kritičko promišljanje, mudro
i moralno postupanje, o čemu u uvedenom Kurikulumu nema ni govora.
Držimo da se na ovakvim temeljima
nema što mijenjati ni popravljati, stoga se zalažemo za njegovo povlačenje iz
hrvatskih škola te otvaranje mogućnosti da se u demokratskom ozračju, uz
sudjelovanje svih zainteresiranih (znanstvenika, odgovarajućih stručnjaka, prosvjetnih
djelatnika, roditelja…) naprave programi koji će biti na dobrobit djece, mladih
i cijele zajednice . Budući da u odgoju nastavnici surađuju s roditeljima, koji
su prvi i najodgovorniji u odgoju svoje djece, jasno je da roditelji moraju
imati pravo izabrati program u skladu sa svojim svjetonazorom jer odgoj
podrazumijeva vrednote koje su odgovarajuće pojedinom svjetonazoru.